본문 바로가기

¤ 즐기며/유머

에니메의 법칙

The Laws of Anime is a growing list of physical, universal, and natural phenomenon that seem to appear in various forms in all sorts of anime. The original intent was an effort to classify these incidents into a list of "laws" that explained how Anime physics are different from our own (real?) world. Due to the rather dynamic nature of Anime Science, theories and paradigms are generally in a state of constant flux, often shifting or changing with the tide of whimsy. By no means all-inclusive and sometimes not even remotely instructive, the following is an enumerated list of semi-empirical islands in an ocean of conjecture. It is our hope that you find them useful to studying Anime, or at the very least, worth a good chuckle.

(애니메의 법칙은 여러가지 애니메에서 다양한 형태로 나타나는 물리적, 우주적, 자연적 현상에 관한 리스트이다. 원래의도는 이러한 사건들을 법칙의 형태로 분류하여 애니메 물리학이 현실?세계와 어떻게 다른가를 설명하는 것이었다. 애니메과학의 역동성으로 인해 이론과 패러다임들은 계속 변화하여 기조가 자주 바뀐다. 이 법칙들은 모든 경우를 포괄하지도 않으며 명료함과는 거리가 멀 때도 있지만 추측의 바다에 뜬 경험칙의 섬과도 같다. 우리가 바라는 바는 애니메연구에 유용하게 쓰이기를 바라는 것이며, 아니면 최소한 잠시 웃음이라도 터뜨릴 수 있으면 한다.)





#1 - Law of Metaphysical Irregularity (물리학을 초월한 불규칙성의 법칙)

The normal laws of physics do not apply.

(보통의 물리학 법칙은 적용되지 않는다.)



#2 - Law of Differentiated Gravitation (변이된 중력의 법칙)

Whenever someone or something jumps, is thrown, or otherwise is rendered airborne, gravity is reduced by a factor of 4.

(누군가 혹은 뭔가가 점프하거나, 투척되거나, 어쨌든 공중에 뜨면 중력은 1/4로 감소한다.)



#3 - Law of Sonic Amplification, First Law of Anime Acoustics (음파증폭의 법칙, 애니메 음향학의 제1법칙)

In space, loud sounds, like explosions, are even louder because there is no air to get in the way.

(우주에서는 폭발음처럼 커다란 소리는 더욱 커진다, 방해할 공기따위가 없으니까.)



#4 - Law of Constant Thrust, First Law of Anime Motion(일정추진력의 법칙, 애니메 운동 제1법칙)

In space, constant thrust equals constant velocity.

(우주에서는 일정한 추진력은 일정한 속도가 된다)



#5 - Law of Mechanical Mobility, Second Law of Anime Motion (기계 기동력의 법칙, 애니메 운동 제2법칙)

The larger a mechanical device is, the faster it moves. Armored Mecha are the fastest objects known to human science.

(기계장치가 크면 클수록 더 빨리 움직인다. 장갑메카야말로 인류과학사상 가장 빠른 물체이다.)



#6 - Law of Temporal Variability (시간의 가변성의 법칙)

Time is not a constant. Time stops for the hero whenever he does something 'cool' or 'impressive'. Time slows down when friends and lovers are being killed and speeds up whenever there is a fight.

(시간은 상수가 아니다. 시간은 주인공이 뭔가 '쿨'하거나 '인상적'인 짓거리를 할 때마다 멈춘다. 시간은 친구들이나 애인들이 살해당할 때면 느려졌다가 싸움이 시작되면 확 빨라진다.



#7 - First Law of Temporal Mortality (사망시간의 제1법칙)

'Good Guys' and 'Bad Guys' both die in one of two ways - either so quick they don't even see it coming, OR it's a long drawn out affair where the character gains much insight to the workings of society, human existence or why the toast always lands butter side down.

('좋은놈들'과 '나쁜놈들' 은 죽는데 두가지 방식이 있다-언제 죽는지도 모를만큼 빨리 당하거나, 아니면 그 인물이 사회의 작동기제와 인간의 존재양식, 왜 일은 항상 꼬이기 마련인지에 대한 깊은 통찰력을 얻게 될 정도로 길게 늘어지거나.)



#8 - Second Law of Temporal Mortality (사망시간의 제2법칙)

It takes some time for bad guys to die... regardless of physical damage. Even when the 'Bad Guys' are killed so quickly they didn't even see it coming, it takes them a while to realize they are dead. This is attributed to the belief that being evil damages the Reality Lobe of the brain.

(나쁜놈들이 죽는데는 시간이 좀 걸린다... 육체적 데미지에는 관계없다. 나쁜놈들이 언제 당하는지도 모를만큼 빨리 살해당할때에도, 시간이 좀 있어야 자기가 죽었다는 걸 깨닫는다. 이것은 사악한 삶은 뇌의 '현실엽'에 손상을 준다는 믿음 탓이다.



#9 - Law of Dramatic Emphasis (극적강조의 법칙)

Scenes involving extreme amounts of action are depicted with either still-frames or black screens with a slash of bright color (usually red or white).

엄청난 양의 액션이 들어간 장면들은 정지프레임이나 검은바탕에 밝은색(보통 흰색이나 빨간색)이 싹 그어진 화면으로 묘사된다.



#10 - Law of Dramatic Multiplicity (극적중복성의 법칙)

Scenes that only happen once, for instance, a 'Good Guy' kicks the 'Bad Guy' in the face, are seen at least 3 times from 3 different angles.

한 번만 일어난 장면, '좋은 놈'이 '나쁜 놈' 얼굴을 걷어차는 장면 같은 것은 최소한 세가지 다른 각도에서 세번씩은 보여준다.



#11 - Law of Inherent Combustibility (내재적 가연성의 법칙)

Everything explodes. Everything.

모든것은 폭발한다. 모든 것은.



First Corollary(결론 1) -

Anything that explodes bulges first.

(뭐든 폭발하는 것은 일단 팽창한다.)



Second Corollary(결론 2) -

Large cities are the most explosive substances known to human science. Tokyo in particular seems to be the most unstable of these cities, sometimes referred to as "The Matchstick City".

(거대도시들이야말로 인류과학사상 가장 폭발적인 물질이다. 특히 동경은 이 도시들 중 가장 불안정한데, 일컬어 "성냥개비 도시"라 한다.)



#12 - Law of Phlogistatic Emission (플로지스톤 방출의 법칙)

Nearly all things emit light from fatal wounds.

거의 모든 물체가 치명적인 상처를 입으면 빛을 발한다

( 참고 - 18 세기 초에 독일의 화학자 슈탈(Georg Ernst Stahl)은 연소 현상을 설명하기 위하여 플로지스톤설을 주장하였다. 그는 모든 물질은 플로지스톤을 가지고 있고 물질이 연소할 때 플로지스톤을 잃고 간단한 물질로 변하며, 이 때 공기는 다만 플로지스톤을 운반하는 역할만 한다고 생각하였고, 물질이 연소할 때 무게가 가벼워지는 것은 플로지스톤을 잃어버리기 때문이라고 설명하였다. 이 플로지스톤설은 그 당시 전유럽을 휩쓸었고 나중에 라부아지에에 의하여 이 설이 뒤집어질 때까지 믿어 왔다. )



#13 - Law of Energetic Emission (에너지 방출의 법칙)

There is always an energy build up (commonly referred to as an energy 'bulge') before Mecha or space craft weapons fire. Because of the explosive qualities of weapons, it is believed that this is related to the Law of Inherent Combustibility.

(메카나 우주선이 무기를 발사하기 전에는 항상 에너지 모으기(보통 에너지'팽창'이라고 한다)가 있다. 무기의 폭발적성질 때문에 이것은 내재적 가연성의 법칙과 관계있는 것으로 믿어진다.)



#14 - Law of Inverse Lethal Magnitude (반비례하는 파괴력의 법칙)

The destructive potential of any object/organism is inversely proportional to its mass.

(모든 물체/생체의 파괴적 잠재력은 그 크기에 반비례한다.)



First Corollary (결론 1)-

Small and cute will always overcome big and ugly. Also known as the A-Ko phenomenon.

(작고 귀여운 것은 항상 크고 추한 놈을 이긴다. A-Ko(에이-코)현상으로도 알려져 있다.)



#15 - Law of Inexhaustibility (무진장의 법칙)

No one *EVER* runs out of ammunition. That is of course unless they are cornered, out-numbered, out-classed, and unconscious.

(아무도 *결코* 탄약이 떨어지지 않는다. 물론 그들이 코너에 몰리거나, 쪽수가 딸리거나, 상대가 안되거나, 정신을 잃었을 때는 빼고.)



#16 - Law of Inverse Accuracy (반비례하는 정확도의 법칙)

The accuracy of a 'Good Guy' when operating any form of fire-arm increases as the difficulty of the shot increases. The accuracy of the 'Bad Guys' when operating fire-arms decreases when the difficulty of the shot decreases. (Also known as the Storm trooper Effect) Example: A 'Good Guy' in a drunken stupor being held upside down from a moving vehicle will always hit, and several battalions of 'Bad Guys' firing on a 'Good Guy' standing alone in the middle of an open field will always miss.

(어떤 종류의 화기를 다룰 때건, '좋은 놈'의 정확도는 사격의 난이도가 증가할수록 증가한다. '나쁜 놈들'의 화기를 다루는 정확도는 사격의 난이도가 낮아질수록 낮아진다. (스톰트루퍼 효과라고도 한다) 예: '좋은 놈'이 고주망태가 되어 움직이는 물체에서 거꾸로 매달려 쏘면 항상 맞는다, 반면 몇개 대대나 되는 '나쁜 놈들'이 탁 트인 곳에 혼자 서 있는 '좋은 놈'에게 갈겨대면 항상 빗나간다.)



First Corollary(결론 1) -

The more 'Bad Guys' there are, the less likely they will hit anyone or do any real damage.

('나쁜놈들'이 많을수록 그들이 누군가를 맞추거나 실제로 데미지를 가할 확률은 낮아진다.)



Second Corollary(결론 2) -

Whenever a 'Good Guy' is faced with insurmountable odds, the 'Bad Guys' line up in neat rows, allowing the hero to take them all out with a single burst of automatic fire and then escape.

('좋은놈'이 도저히 감당못할 만큼 숫적으로 밀리게 되면, '나쁜놈들'은 이쁘게 줄을 서서 '좋은놈'이 자동화기를 딱 한번 난사해서 그들을 보내버리고 빠져나가게 해준다.)



Third Corollary (결론 3)-

Whenever a 'Good Guy' is actually hit by enemy fire, it is in a designated 'Good Guy Area', usually a flesh wound in the shoulder or arm, which restricts the 'Good Guy' from doing anything more strenuous than driving, firing weaponry, using melee weapons, operating heavy machinery, or doing complex martial arts maneuvers.

('좋은놈'이 진짜로 적탄에 맞을 때는 언제나 '좋은놈 부위'로 지정된 곳에 맞는다, 보통은 어깨나 팔같은 곳의 살을 다치게 되며 '좋은놈'은 운전, 무기발사,근접전 무기 사용, 중화기조작, 복잡한 무술동작이 가능하고 이보다도 격렬한 활동만 제한받게 된다.)



#17 - Law of Transient Romantic Unreliability (스쳐가는 로맨스의 비신뢰성의 법칙)

Minmei is a bimbo.

(민메이는 머리가 텅빈 여자다.)



#18 - Law of Hemoglobin Capacity (헤모글로빈 용량의 법칙)

The human body contains over 12 gallons of blood, sometimes more, under high pressure.

(인체에는 12갤론(약 4~50리터)이상의 피가 들어 있다. 높은 긴장상태에선 더 많을 때도 있다.)



#19 - Law of Demonic Consistency (마귀의 일관성의 법칙)

Demons and other supernatural creatures have at least three eyes, loads of fangs, tend to be yellow-green or brown, but black is not unknown, and can only be hurt bladed weapons.

(마귀들이나 다른 초자연적인 것들은 최소한 세개의 눈과 무지막지한 양의 이빨이 있고 황록색이나 갈색계통이지만 검은색도 있기는 하다, 그리고 칼날이 있는 무기로만 상처입힐 수 있다.)



#20 - Law of Militaristic Unreliability (군국주의자 비신뢰성의 법칙)

Huge galaxy-wide armadas, entire armies, and large war machines full of cruel, heartless, bloodthirsty warriors can be stopped and defeated with a single insignificant example of a caring/loving emotion or a song.

(거대한 은하함대, 전 군단, 잔인하고 무자비하며 피에 굶주린 전사들로 가득찬 대형전쟁기계들은 아끼고 사랑하는 마음을 보여주는 것 혹은 노래 하나 따위로 저지하여 패퇴시켜 버릴 수 있다.)



First Corollary (결론 1)-

(from Adam Barnes)

Whenever a single war machine (mecha, starship, etc.) goes up against an entire army, the army always loses.

( 단신으로(메카든 우주선이든) 전군에 맞서면, 언제나 군대가 진다.)



#21 - Law of Tactical Unreliability (전술적 비신뢰성의 법칙)

Tactical geniuses aren't....

전술적 천재들은 ...



#22 - Law of Inconsequential Undetectability (말도 안되는 불탐지성의 법칙)

People never notice the little things... like missing body parts, or wounds the size of Seattle.

(사람들은 사소한 것들을 알아채지 못한다.... 없어진 신체 일부, 시애틀만한 상처같은 것들.)



#23 - Law of Juvenile Intellectuality (소년 고도지성의 법칙)

Children are smarter than adults. And almost always twice as annoying.

(아이들은 어른들보다 똘똘하다. 그리고 거의 항상 두배는 짜증난다.)



#24 - Law of Americanthropomorphism (적대적 미국인모형주의의 법칙 - 참고 : (lycanthrope 늑대인간)을 빗댄 듯)



Americans in Anime appear in one of two roles, either as a really nasty skinny 'Bad Guy' or a big stupid 'Good Guy'.

(애니메에서 미국인의 역할은 두 가지다, 진차 추접하고 못난 '나쁜 놈' 아니면 덩치크고 멍청한 '좋은 놈')



First Corollary (결론 1)-



The only people who are more stupid than the big dumb Americans are the American translators. (Sometimes referred to as the Green Line Effect)

(덩치큰 얼간이 미국인들보다 멍청한 사람들은 미국 번역자들 뿐이다. (그린 라인 효과로 알려져 있다))



Second Corollary (결론 2)-



The only people who are more stupid than the American translators are the American editors and censors.

(미국 통역들보다 멍청한 사람들은 미국 편집자들과 검열자들 뿐이다.)



#25 - Law of Mandibular Proportionality (아래턱뼈 비례의 법칙)

(from A. Hicks, Tom Williams, and Ben Leinweber)

The size of a person's mouth is directly proportional to the volume at which they are speaking or eating.

(어떤 인물의 입의 크기는 말하는 혹은 먹는 크기와 정확히 비례한다)



#27 - Law of Feline Mutation (고양이 돌연변이의 법칙)

(from A hicks) Any half-cat/half-human mutation will invariably:



1) be female

2) will possess ears and sometimes a tail as a genetic mutation

3) wear as little clothing as possible, if any



반묘반인은 필연적으로

1) 암컷이다

2) 유전적 변형의 결과로 고양이귀와 때로는 꼬리가 있다

3) 가능한 적게 입는다, 입기는 한다면





#27 - Law of Conservation of Firepower (화력보존의 법칙)

(from Tom Williams)

Any powerful weapon capable of destroying/defeating an opponent in a single shot will invariably be reserved and used only as a last resort.

(적을 한방에 보내버릴 강력한 무기는 반드시 아껴두었다가 마지막 수단으로만 사용한다)



#28 - Law of Technological User-Benevolence (과학기술적 사용자편의의 법칙)

(from Tom Williams)

The formal training required to operate a spaceship or mecha is inversely proportional to its complexity.

우주선이나 메카를 조종하기 위해 요구되는 공식적인 훈련량은 그것의 복잡성에 반비례한다.



#29 - Law of Melee Luminescence (격투발광의 법칙)



(from Tom Williams)

Any being displaying extremely high levels of martial arts prowess and/or violent emotions emits light in the form of a glowing aura. This aura is usually blue for 'good guys' and red for 'bad guys'. This is attributed to Good being higher in the electromagnetic spectrum than Evil.

(어떤 존재건 극도로 높은 수준의 무공이나 격렬한 감정을 나타낼 때면 불타오르는 아우라를 발한다. 이 아우라는 보통 '좋은 놈들'은 푸른색이고 '나쁜놈들'은 붉은색이다.전자기 스펙트럼에서 선한 존재는 악한 존재보다 높은 위치에 있기 때문이다.)



#30 - Law of Non-Anthropomorphic Antagonism (비인간형 적대주의의 법칙)

(from Tom Williams)

All ugly, non-humanoid alien races are hostile, and usually hell-bent on destroying humanity for some obscure reason.

(모든 추하고 인간모양이 아닌 외계종족들은 적대적이며, 보통은 뭔가 모호한 이유로 인류를 파괴하는데 광분한다.)



#31 - Law of Follicular Chromatic Variability (난포 착색 다양성의 법칙)

(from Spellweaver)

Any color in the visible spectrum is considered a natural hair color. This color can change without warning or explanation.

(가시광선영역의 모든 색깔이 날 때부터 타고난 머리색깔이 될 수 있다. 이 색깔은 경고나 설명없이 바뀔 수 있다.)



#32 - Law of Follicular Permanence (난포 영구성의 법칙)

Hair in anime is pretty much indestructable, and can resist any amount of meteorological conditions, energy emissions, physical abuse, or explosive effects and still look perfect. The only way to hurt someone's hair is the same way you deal with demons... with bladed weapons!

(애니메에서 머리칼은 실로 파괴할 수 없는 것으로, 어떤 기상상태나 에너지 방출, 물리적 혹사, 폭발효과에 견뎌내고도 완벽해 보일 수 있다. 누군가의 머리칼에 상처를 입히는 유일한 방법은 마귀들을 다루는 것과 같다... 칼날있는 무기!)



#33 - Law of Topological Aerodynamics, First Law of Anime Aero-Dynamics (위상학적 공기역학의 법칙, 애니메 공기역학의 제1법칙)

*ANY* shape, no matter how convoluted or odd-looking, is automatically aerodynamic.

(어떤 모양이든, 아무리 비비꼬이고 요상해 보이더라도, 자동적으로 공기역학적이다.)



#34 - Law of Probable Attire (그럴듯한 복장의 법칙)

(from various sources)

Clothing in anime follows certain predictable guidelines.

Female characters wear as little clothing as possible, regardless of whether it is socially or meteorologically appropriate. Any female with an excessive amount of clothing will invariably have her clothes ripped to shreds or torn off somehow. If there is no opportunity to tear off the afore-mentioned female's clothes, then she will inexplicably take a shower for no apparent reason (also known as the Gratuitous Shower Scene).

(애니메의 의복은 예견가능한 가이드라인을 따른다.

여성캐릭터는 가능한 적게입는다, 사회적으로나 기상학적으로 적절한지와는 무관하다. 과도한 양의 옷을 입은 여성은 반드시 어떻게든 옷이 조각조각 찢어지거나 찢어져서 벗겨지게 된다. 이 여성의 옷을 찢을 기회가 전혀 없다면, 그녀는 아무런 이유없이 샤워를 하게 된다.('무료봉사 샤워장면'으로도 알려져 있다.)



Whenever there is a headwind, Male characters invariably wear a long cloaks that don't hamper movement and billow out dramatically behind them.

(역풍이 불 때면, 남성캐릭터들은 반드시 긴 망토를 입는데 움직임에 전혀 걸리적거리지 않고 캐릭터 뒤편으로 멋들어지게 펄럭인다.



First Corollary (Cryo-Adaptability) ( 결론 1 (한랭적응성) ) -

All anime characters are resistant to extremely cold temperatures, and do not need to wear heavy or warm clothing in snow.

(모든 애니 캐릭터들은 엄청나게 추운 온도를 견딜 수 있으며, 눈속에서도 두껍고 따뜻한 옷을 입을 필요가 없다.)



Second Corollary (Indecent Invulnerability) (결론 2 (외설적 무피해성)- (from Nyctomania)

Bikinis render the wearer invulnerable to any form of damage.

(비키니를 입으면 어떤 데미지도 입지 않을 수 있다.)



#35 - Law of Musical Omnipotence (음악적 무소불위의 법칙)

Any character capable of musical talent (singing, playing an instrument, etc.) is automatically capable of doing much more "simple" things, like piloting mecha, fighting crime, stopping an intergalactic war, and so on...especially if they have never attempted these things before.

(노래든 연주든 음악적 재능이 있는 캐릭터는 자동적으로 훨씬 '간단한' 일도 할 수 있다, 메카조종, 범죄자와 격투, 은하게간의 전쟁을 저지하기, 기타등등... 특히 전에 해본 적이 없는 일들일수록 그러하다.)



#36 - Law of Quintupular Agglutination (5중 접합의 법칙)

(from Daniel Mikula)

Also called "The Five-man Rule", when "Good Guys" group together, it tends to be in groups of five. There are five basic positions, which are:

1) The Hero/Leader

2) His Girlfriend

3) His Best Friend/Rival

4) A Hulking Brute

5) A Dwarf/Kid

Between these basic positions are distributed several attributes, which include:



1) Extreme Coolness

2) Amazing Intelligence

3) Incredible Irritation



'5인 규칙'이라고도 한다, '좋은놈들'이 모일 때는 5명 단위가 되는 경향이 있다. 다섯 가지 기본 포지션은 다음과 같다:

1) 영웅/리더

2) 그의 여자친구

3) 둘도없는친구/라이벌

4) 덩치큰 야수

5) 난장이/꼬마



이 포지션에서 여러가지 속성으로 분산되는데, 예를 들면 이런 것이다:

1) 엄청 멋짐

2) 놀라운 지성

3) 열라 짜증



#37 - Law of Extradimensional Capacitance (다차원 용량의 법칙)

(from Jason Bustard)

All anime females have an extradimensional storage space of variable volume somewhere on their person from which they can instantly retrieve any object at a moment's notice.

모든 애니메의 여성들은 눈깜짝할 새에 뭐든 꺼낼 수 있는 다양한 크기의 다차원적 저장공간을 지니고 있다.



First Corollary (a.k.a. The Hammer Rule) 결론 1 (망치법칙) -

(from Ferdinand Pelayo)



The most common item stored is a heavy mallet, which can be used with unerring accuracy on any male who deserves it. Other common items include costumes/uniforms, power suits/armor, and large bazookas.

(가장 일반적인 저장아이템은 대형망치이다, 맞을만한 놈에게는 정확히 명중한다. 다른 것들로는 의상, 제복, 파워슈트, 아머, 대형 바주카 따위가 있다.)



#38 - Law of Hydrostatic Emission (유체역학적 방출의 법칙)

Eyes tend to be rather large in Anime. This is because they contain several gallons of water, which may be instantaneously released at high pressure through large tear ducts. The actual volume of water contained in the eyes is unknown, as there is no evidence to suggest that these reservoirs are actually capable of running out. The reason water tends to collect in the eyes is because Anime characters only have one large sweat gland, which is located at the back of the head. When extremely stressed, embarrassed, or worried, this sweat gland exudes a single but very large drop of sebaceous fluid.

(눈은 애니메에서는 커지는 경향이 있다. 커다란 눈물관을 통해 고압으로 순식간에 배출될 수 있도록 여러갤론의 물이 저장되어 있기 때문이다. 실제로 얼마만한 양의 물이 저장되는지는 알려져 있지 않다, 물이 마를 수나 있는지조차 불분명하기 때문이다. 물이 눈으로 모이려는 이유는 애니메 캐릭터는 머리뒤편에 단 하나의 커다란 땀샘이 있기 때문이다. 극도로 긴장, 당황, 걱정될 때에 이 땀샘에서 커다란 분비액 한 방울이 스며나오게 된다.)



#39 - Law of Inverse Attraction (반비례하는 이끌림의 법칙)

Success at finding suitable mates is inversely proportionate to how desperately you want to be successful. The more you want, the less you get, and vice versa.

(적당한 동료를 찾는 일의 성공은 얼마나 절박하게 원하느냐에 반비례한다. 간절히 바랄수록 얻는 것은 적으며, 그 역도 같다.)



First Corollary (결론 1)-

Unfortunately, this law seems to apply to Otaku in the real world...

(불행히도 이 법칙은 실제 세계의 오타쿠들에게 적용되는 듯 하다...)



#40 - Law of Nasal Sanguination (코피과다의 법칙)

(from Ryan Pritchard and Jason Aylen)

When sexually aroused, males in Anime don't get erections, they get nosebleeds. No one's sure why this is, though... the current theory suggests that larger eyes means smaller sinuses and thinner sinus tissue (see Law #38 above). Females don't get nosebleeds, but invariably get one heck of a blush along the cheeks and across the nose, suggesting a lot of bloodflow to that region.

(애니메에서 성적으로 흥분된 남성들은 발기하는 대신 코피를 흘린다. 왜 그런지는 아무도 모른다... 현재의 이론은 거대한 눈때문에 비공이 작아지고 조직이 얇아진다는 것이다(#38을 보시오). 여성들은 코피를 흘리진 않지만 뺨과 코가 엄청나게 발그레해지는 것으로 보아 그 부분에 대량의 피가 흐르고 있음을 알 수 있다.



#41 - Law of Xylolaceration (목재열상의 법칙)

(from Lyndon Harris)

Wooden or bamboo swords are just as sharp as metal swords, if not sharper.

(목검이나 죽도는 금속제 칼만큼이나, 혹은 그이상으로 날카롭다.)



#42 - Law of Juvenile Omnipotence (소년 전능의 법칙)

(from Erin Alia)

Always send a boy to do a man's job. He'll get it done in half the time and twice the angst.

어른의 일을 시키려면 꼭 소년을 보내라. 절반의 시간에 두 배는 벌벌 떨면서 해치울 것이다.



#43 - Law of Triscaquadrodecophobia (3, 4, 10 공포증의 법칙)

There is no Law #43.

(법칙 #43은 없다.)



#44 - Law of Nominative Clamovocation (명칭 고함치기의 법칙)

(from Luiko-Ysabeth and Adrian Hsiah)

The likelihood of success and damage done by a martial arts attack is directly proportional to the volume at which the full name of the attack is announced.

(무술공격의 성공률과 데미지는 그 기술의 이름을 외치는 소리의 크기와 정확히 비례한다.)



#45 - Law of Uninteruptable Metamorphosis (변신불가침의 법칙)

(from R. A. Hubby)

Regardless of how long or involved the transformation sequence or how many times they've seen it before, any 'Bad Guys' witnessing a mecha/hero/heroine transforming are too stunned to do anything to interrupt it.

(변신장면이 아무리 길고 복잡하더라도, 그리고 그 전에 몇번이나 본 것일지라도 '나쁜 놈들'은 메카나 히어로나 히로인이 변신하는 동안 아무짓도 할 생각도 못하고 멍하니 보고 있는다.)



#46 - Law of Flimsy Incognition (뻔한 변장의 법칙)



(from Conrad Knauer)

Simply changing into a costume or wearing a teensy mask can make you utterly unrecognizable to even your closest friends and relatives.

( 의상을 바꾸거나 쬐끄만 가면을 쓰는것 만으로도 제일 친한 친구나 친지들도 전혀 못알아보게 할 수 있다.)



Copyright Notice - Many of the laws are based on the intellectual input from a variety of sources, but all text on this site is copyright Ryan Shellito and Darrin Bright. You are free to copy, distribute, edit, and add your own laws, so long as you leave all the credits intact. I prefer people link to this site rather than putting up their own copy, so they keep up with any changes

멋지군요 'ㅅ'

출처는 루트의 블로그